Girl-power träning

2012-03-21 7:44     Kommentera    Kategori: Crossfit


Igårkväll på Crossfit Karlstad WOD pass så var vi 6 tjejer och 2 killar.

Upp med håret och kör hårt!

Så här var upplägget:

Uppvärmning
5 minuter valfri övning, jag tog hoppa hopprep och försökte göra dubbla svängar på ett hopp. Samt ett gäng övningar med stång.
Styrka:
Styrkeryck 1-1-1-1-1
WOD:
På tid:
Fem varv av:
10 Sumomarklyft 80/50 kg
10 Floor press 80/50 kgDet var mera styrka än kondition, och det var tungt. Det kändes i ben, rygg och bröst.Häftigt att lära sig sådan här teknik och lyft som jag annars inte skulle kunna ge mig in på, pga kunskaps- & teknikbrist. Men nu lär jag mig massor av häftiga träningslyft och rörelser. Jag trivs som fisken i vattnet. Älskar detta!

« Föregående inlägg  | Hem |  Nästa inlägg »

Lämna gärna en kommentar!

XHTML: Du kan använda dessa tagar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

« Föregående inlägg  | Hem |  Nästa inlägg »