Dålig service av Berendsen mattleverantör

2014-11-07 9:40     1 Kommentar    Kategori: Tips

Åh vad jag känner mig ledsen och upprörd. För ett tag sen fick vi besök av en trevlig försäljare från Berendsen. De säljer matttjänst där de kommer och byter ut entré mattor på företag. Det lät väldigt bra och inte så dyrt. MEN nu när priset har höjts ganska rejält utan att bli meddelad tänkte jag säga upp avtalet, med uppsägningstid på 3 månader. DET är helt ok. PROBLEMET är dock att i det fintstilta i avtalet står det att man måste säga upp det 3 månader FÖRE avtalstiden påskrift annars får man betala för ett helt år ytterligare. Jag hade missat detta med en månad. Så nu får jag betala flera tusenlappar under ytterligare ett år plus 2 månader!

Jag ringde och ifrågasatt och det var inga problem att avsluta leveransen och därmed få en slutfaktura. För hela nästa år. Otroligt dåligt tycker jag. Då är det ju ingen idé att sluta om jag ändå ska betala för mig! Vilket sätt… *Arrrrrgh* Jag förstår att stora företag inte ifrågasätter eller funderar så mycket kring detta, men jag som liten företagare blir ju väldigt drabbad. Dålig service. DÅLIGT!!!

Eller vad tycker ni?

Ris till Berendsen!!!!

 

IMG_7574.JPG

« Föregående inlägg  | Hem |  Nästa inlägg »

1 Kommentar + Kommentera

  • Uselt gjort. I din situation så hade jag övervägt olika alternativ. Även om du är företagare så kanske någon på rådrummet eller konsumentverket kan hjälpa till att göra en anmäla åtminstone som leder till förbättring. Inget företag vill ha en massa offentlig kritik, det kan vara värt det besväret. Ibland ändrar sig även storföretag.

« Föregående inlägg  | Hem |  Nästa inlägg »

Lämna gärna en kommentar!

XHTML: Du kan använda dessa tagar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

« Föregående inlägg  | Hem |  Nästa inlägg »