Morgondos av resistent stärkelse

2017-09-19 8:28     4 Kommentarer    Kategori: Resistent Stärkelse


En matsked potatismjöl börjar jag varje dag med. Antingen att blanda i kallt vatten eller direkt i a-fil eller yoghurt.

Prebiotika (potatismjöl, bönor) behöver sin mat genom probiotika (fil, yoghurt, mjölksyrade grönsaker).

Därför är det bra att kombinera dessa för maximal effekt för tarmen.

Jag blandar potatismjöl i a-fil med lite egengjord granola! Men ibland tar jag bara potatismjöl med kallt vaten på morgonen. Till lunch o middag blir det bönor o syrade grönsaker.

Det är en hel vetenskap kring detta men jag känner mig fått kläm på helheten. Spännande är det! 

« Föregående inlägg  | Hem |  Nästa inlägg »

4 Kommentarer + Kommentera

  • Jag blir gasig av böner, har jag då för lite probiotika och bör fokusera på det eller måste de matas direkt?

  • Måste man äta bönorna ihop med probiotika? Gör dom ingen nytta annars? Tänker mest för viktnedgång…..

    • Ja och oftast får vi oss det ändå, men bra att vara medveten om vilka saker innehåller probiotika sen kan vi ge en extra skjuts… 🙂

    • Du behöver få i dig av de goda bakterierna för att den resistenta stärkelsen ska ha något att mata . Så ja det behöver du.
      Se även till få i dig av andra livsmedel som innehåller probiotika som oliver, sparris vitlök, grönmögelost mm. Alla innehåller lite olika stammar av bakterier

« Föregående inlägg  | Hem |  Nästa inlägg »

Lämna gärna en kommentar!

XHTML: Du kan använda dessa tagar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

« Föregående inlägg  | Hem |  Nästa inlägg »