Bästa LCHF julskinka

2018-11-04 10:36     2 Kommentarer    Kategori: Högtider, Julmat

Då har vi gjort årets första julskinka. Vi brukar börja med den i November, populärt här hemma. Det brukar bli en 5-6 stycken fram till jul. Hittills är detta den bästa grilljeringen vi gjort (Anders som har gjort, inte så mycket jag).
Vi använde kikärtsmjöl som är diskuterbart inom LCHF – men kikärtsmjöl höjer inte vårt blodsocker alls, snarare sänker den varpå det inte blir insulinpåslag och ett toppen alternativ inom LCHF anser vi. Resultatet blev kanon och den bästa julskinkan på LCHF!

LCHF julskinka

En kokt julskinka
2 äggulor
2 msk senap (gärna egengjord grovkornig)
1 msk kikärtsmjöl (det höjer INTE blodsocker varpå vi anser det helt ok inom LCHF)

  • Värm ugnen till 220°C.
  • Blanda ihop ägg och senapsfrön till grilljeringen.
  • Ställ skinkan i en ugnsform och och pensla på grilljeringen, strö över kikärtsmjöl genom en tesil.
  • Grilljera i ugn i 10 minuter och ställ sedan ugnen på grillfunktion de sista minuterna, håll koll då det går fort.

« Föregående inlägg  | Hem |  Nästa inlägg »

2 Kommentarer + Kommentera

  • Recept på senapsröran?

    • Absolut! Den kommer ut i eftermiddag här på bloggen… 🙂 Såååå gott!

« Föregående inlägg  | Hem |  Nästa inlägg »

Lämna gärna en kommentar!

XHTML: Du kan använda dessa tagar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

« Föregående inlägg  | Hem |  Nästa inlägg »