Morgon dos av resistent stärkelse


En matsked potatismjöl börjar jag varje dag med. Antingen att blanda i kallt vatten eller direkt i a-fil eller yoghurt.

Prebiotika (potatismjöl, bönor) behöver sin mat genom probiotika (fil, yoghurt, mjölksyrade grönsaker).

Därför är det bra att kombinera dessa för maximal effekt för tarmen.

Jag blandar potatismjöl i a-fil med lite egengjord granola! Men ibland tar jag bara potatismjöl med kallt vaten på morgonen. Till lunch o middag blir det bönor o syrade grönsaker.

Det är en hel vetenskap kring detta men jag känner mig fått kläm på helheten. Spännande är det! 

2017-09-19 8:28     1 Kommentar    Kategori: Resistent Stärkelse
Här kommer den…

Här kommer den…

Näst nummer av LCHF magasinet med mina fläskrullader på framsidan (sjukt gott!!!)! Finns i brevlådan eller i butik till ...

2017-09-16 8:27     Kommentera
Läs mera
Bönor på kok

Bönor på kok

Här kokas bönor i stora lass! Det absolut viktigaste är blötläggningen och byte av vatten! A och O i ...

2017-08-31 21:39     Kommentera
Läs mera